estherbijpippi.reismee.nl

Dag 1

Vanmorgen al wakker om 5:00. Omdat het in Nederland 6 uurtjes eerder is had ik mooi de gelegenheid om iedereen even een berichtje te sturen. Om 6:00 begonnen met werken was de bedoeling, maar toen begon het ineens heel hard te regenen. Na 5 minuten was het weer opgek

Eerst alle hondjes naar buiten, daarna ben ik beginnen met de weides waar de paarden en honden lopen, deze heb ik geharkt en poepvrij gemaakt. Daarna de twee paardenstallen uitgemest en om 12:30 waren we klaar met alle werkzaamheden.

Heerlijke zelfgemaakt pompoensoep gegeten die een fan van Pippi’s opvang gemaakt had. Daarna konden we genieten van een paar uurtjes siësta. Hier na had ik de tijd om even iets voor mezelf te doen.. ik heb contact gehad met het thuisfront en nog even goed bijgeslapen.

Om 15:00 weer aan het werk, nog even poepjes scheppen in het paddock paradijs. En om 16:00 de paarden klaar gemaakt voor de wandeling met toeristen naar het water. Samen met mijn collega Jaimy zijn we met 4 paarden naar het water gelopen. Eenmaal daar aangekomen stonden de toeristen al op ons te wachten. We hebben ons zelf voorgesteld en dingen over de paarden uitgelegd en toen begon de wandeling. Iedere toerist kreeg zijn eigen paard om te begeleiden tijdens de wandeling naar het water. De wandeling was langs het water op door de wildernis, langs de mangrove, en over stenen bergen. Eenmaal bij de zwemplek aangekomen mochten de toeristen met de paarden het water in, van wandelen tot zwemmen door het water. Heerlijk genieten was dit. Ik dacht zelf even lekker afkoelen in het water, alleen was de temperatuur van het water 27 graden, dus niet echt verkoelend, wel heerlijk!

Na 2 uur zat de wandeling erop hebben we de toeristen bedankt en zijn we terug gelopen naar huis. Daar de paarden even gewassen om het zoute zeewater af te spoelen en de hoeven uitgekrabd. De paarden beloond met paardensnoepjes en daarna weer lekker het paddock paradijs in.

wij hebben de dieren nog allemaal gevoerd en water gegeven en daarna lekker avond gehouden. Friet met mayonaise gegeten. En nu lekker om 22:00 naar bedje

Fiola

Heel veel plezier op dat mooie eiland, waar je zeker je draai zal vinden en jouw hulp zeker nodig zal zijn. Succes